قوانین بازگشت کالا

  • جنس فروخته شده پس گرفته می شود

بازگشت کالا یکی از حقوق مشتری است که گاهی رعایت نمی‌شود. همین فضای فکری برای بسیاری این نگرانی را به وجود می‌آورد که اگر کالایی را در فضای مجازی خریداری کنیم و در صورت هر مشکلی نتوانیم آن را پس دهیم چه اتفاقی رخ خواهد داد. همین نگرانی و عدم اطمینان شاید بسیاری از مشتریان را به این سمت سوق دهد که تمایلی به خرید اینترنتی نداشته باشند.

تضمین تعویض کالا و یا پس دادن وجه پرداختی و حتی پرداخت خسارت یکی از مواردی است که باعث می‌شود، مشتریان اطمینان بیشتری از خرید خود پیدا کنند. در حقیقت، بازگشت کالا یکی از حقوق تعریف شده در قانون تجارت الکترونیک است که با نص صریح قانون به عنوان حقی بدیهی به مشتریان اعلام می‌شود. حقی که نه تنها مشتریان خرید آنلاین نسبت به آن آگاهی کافی را ندارند، بلکه تصورشان این است که چنین موضوعی ممکن نیست.

اطمینان و رضایت شما مشتری عزیز در سان وب اولویت بالایی دارد و به همین دلیل کارشناسان سان وب همواره در تلاش هستند تا هر سفارش به بهترین نحو به دست شما برسد. با این وجود اگر کالا در فرآیند ارسال خراب شده یا با اطلاعات داخل سایت مغایرت داشته باشد، در صورتی که کالا در حالت اولیه باشد تا 72 ساعت بعد از تحویل، باز پس گرفته می‌شود.

  • شرایط بازگشت کالا
  • اگر کالای خریداری شده، ایراد یا اشکال فنی داشته باشد

اشکال و یا ایراد فنی باید حداکثر تا  1 روزکاری پس از دریافت کالا، اطلاع داده شود و با هماهنگی اپراتور فروش یا پشتیبانی شرکت جهت بازگشت تحوبل پست گردد.

استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکان‌پذیر است که پلمپ کالا باز نشده و در کارتن یا جعبه اصلی خود بازگردانده شود.

برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا نباید انجام شود ؛ پاره و مخدوش کردن جعبه کالا، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.

 

اشکال‏‏‌های فنی و ظاهری (شکستگی، خط و خش و مانند آن روی بدنه کالا) که در اثر استفاده نادرست کاربر از کالا ایجاد شود، شامل  ضمانت بازگشت نمی‏‏‌شود.

 

  • اگر کالای خریداری شده، آسیب دیدگی یا ایراد فیزیکی و ظاهری داشته باشد

آسیب‏‏ یا ایراد فیزیکی باید حداکثر طی ۲۴ ساعت پس از دریافت کالا، به خدمات پس از فروش سان وب از طریق تلفن یا ایمیل اطلاع داده شود.

  • اگر مشتری از خرید خود منصرف شود

انصراف از خرید و درخواست مرجوعی به کالایی تعلق می‌گیرد که باز نشده باشد؛ هرگونه دخل و تصرف، باز کردن بسته‌بندی اولیه، پلمب، برچسب‌ها و حتی نایلون وکیوم ، امکان مرجوع کردن کالا را از بین خواهد برد.

 

  • اگر در اثر حمل و نقل، آسیب دیدگی ایجاد شده باشد

آسیب‏‏ دیدگی باید حداکثر طی  24 ساعت کاری پس از دریافت کالا، به خدمات پس از فروش سان وب اطلاع داده شود.

کالای آسیب دیده و همه لوازم جانبی و متعلقات آن، باید به همان شکلی که مشتری تحویل گرفته است به همراه فاکتور ارسال شود.

در صورتی که آسیب‏‌، در لحظه قابل مشاهده باشد، مشتری می‏‌تواند از تحویل گرفتن مرسوله خودداری کند تا جهت بررسی و ارسال مجدد به سان وب بازگردانده شود.

  • نحوه ارسال کالای مرجوعی

لطفاً قبل از هر اقدامی با کارشناسان پشتیبانی خدمات پس از فروش تماس بگیرید. از ارسال کالا بدون هماهنگی با خدمات پس از فروش جدا ًخودداری نمایید.

برای ارسال، باید کالا در جعبه یا کارتن اصلی خود به ‏خوبی بسته‌بندی شود و لوازم جانبی به همراه کالای اصلی ارسال شود.

در صورتی که ساکن شهرهایی به جز زنجان هستید، برای بازگرداندن کالا از پست پیشتاز استفاده کنید. لازم به ذکر است که هزینه‌های بازگرداندن کالا به غیر از پست پیشتاز به عهده مشتری است و شرکت تعهدی در قبال این هزینه‌ها ندارد. ولی هزینه پست پیشتاز با  ارایه فاکتور و قبض شرکت پست بر اساس تعرفه‌های شرکت پست و طبق قوانین و دستورالعمل‌های شرکت، پس از تایید خدمات پس از فروش به حساب مشتری واریز می‌شود. از آنجا که واریز هزینه ارسال، منوط به دریافت رسید پستی است، برای اطمینان رسید را به فاکتور الصاق و همراه بسته ارسال کنید.

  • محاسبه هزینه ارسال کالای مرجوعی

اگر ایراد فنی، وجود مغایرت فنی یا فیزیکی یا آسیب دیدگی ظاهری، به تایید کارشناسان خدمات پس از فروش برسد، هزینه‌های ارسال بر عهده سان وب است.

در صورت انصراف از خرید، یا تایید نشدن ایراد یا مغایرت توسط کارشناسان ، هزینه ارسال و دریافت مجدد کالا، بر عهده مشتری خواهد بود.